Hoe nieuw personeel te vinden

Er zijn een aantal manieren om nieuw personeel te vinden, maar een paar van de meest voorkomende omvatten advertenties op sociale media, interne werving, tijdelijke werving van agentschappen en een marketingplatform met meerdere locaties. Als uw advertentie -inspanningen niet voldoende toepassingen opleveren, diversifieert u uw strategie. Adverteer op sociale media, in uw plaatselijke krant, met een uitzendbureau, op Searchmonster en met video -advertenties, die meer aandacht trekken van kandidaten. Mond-tot-mondreclame kan een uiterst effectieve wervingstool zijn, dus probeer uw succesvolle verwijzingen te belonen met een bonus.

Sociale media

De meeste bedrijven hebben nu een sociale media -pagina, maar velen zitten verwaarloosd. Het is essentieel om deze accounts op de hoogte te houden, vooral met onderzoek waaruit blijkt dat meer dan 50% van de werkzoekenden eerst naar een maatschappelijke media kijken voordat ze zijn website bekijken. Naast het regelmatig bijwerken van hun sociale mediapagina’s, kunnen bedrijven ook hashtags gebruiken om werkzoekenden te richten met specifieke interesses. Dit helpt hen om vacatures in uw bedrijf te vinden en hen te helpen er meer over te weten te komen.

Interne werving

Hoewel externe medewerkers een voordeel kunnen hebben in termen van hun achtergrond, hebben interne medewerkers vaak een voorsprong op buitenstaanders. Ze kennen het bedrijf niet alleen al, maar ze kunnen ook nieuwe perspectieven op tafel brengen. Interne aanwerving helpt je ook om je team voor te bereiden op potentiële loopbaanontwikkeling. Door carrièrepaden met teamleden te bespreken, kunt u hen helpen hun eigen plannen voor toekomstige groei te ontwikkelen en een opvolgingsplan voor het bedrijf te creëren.

Tijdelijk bureaupersoneel

Als u problemen hebt met het vinden van tijdelijke werknemers, zijn er een aantal bedrijven die gespecialiseerd zijn in tijdelijk personeel. Adecco is bijvoorbeeld zo’n bedrijf. Ze hebben een groot netwerk van hooggekwalificeerde kandidaten die ze screenen op competentie en fit. Tijdelijke werkgevers sluiten een contract aan bij deze agentschappen, met details over de soorten werknemers die ze nodig hebben en hoeveel ze bereid zijn om per uur te betalen. Het bureau verzendt vervolgens werknemers met de vereiste vaardigheden om de functie in te vullen. Ze betalen deze werknemers en ontvangen een percentage van het loon dat door de tijdelijke werkgever wordt betaald.

Multi-locatie marketingplatform

Als u op zoek bent naar nieuw personeel voor een bedrijf met meerdere locaties, bent u op de perfecte plek. Of u nu op zoek bent naar aanvragers op instapniveau of leidinggevenden op hoog niveau, er zijn voldoende mogelijkheden voor u om de beste mensen voor uw bedrijf te vinden. Een van de beste manieren om dit te doen is om een aanvragerpool te gebruiken. Dit betekent dat u één aanvrager kunt gebruiken om op alle locaties te zoeken. Bovendien kunt u het zwembad filteren op basis van het geografische gebied om aanvragers het dichtst bij uw bedrijf te vinden.

Vacature

De talentenpool krimpt elke dag en de beste en slimste werken al bij andere organisaties. Dus de meest effectieve manier om ze aan te trekken is met een vacature. Vergeet niet dat de vacature de eerste indruk is die potentiële kandidaten van uw organisatie hebben. Maak uw werkaanbieding boeiend – een oninteressante functiebeschrijving zal niemand aantrekken. Gebruik in plaats daarvan woorden om de voordelen van werken voor u aan te tonen.

Sollicitatiegesprek

De interviewvragen die u gebruikt voor het sollicitatiegesprek, moeten verband houden met de rol waarvoor u solliciteert. Afhankelijk van het type bedrijf dat u heeft, kunnen uw vragen dealbreakers, uw ambities en vaardigheden voor tijdmanagement onthullen. Ze kunnen ook laten zien hoe u anderen in het bedrijf kunt helpen. Als je een droombaan wilt vinden, moet je nadenken over je carrièredoelen en hoe deze functie je zal helpen daar te komen.

Scroll naar top